Allmänt
Best Shopping HB grundades 2005 och har sedan dess strävat efter att erbjuda de bästa produkterna till de bästa priserna.
Best Shopping Stockholm HB
Älvkarleövägen 24-26
115 43 Stockholm
E-postadress: [email protected]
Beställningsinformation
När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post ([email protected]) eller telefon (070-5957713).
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.
Leveranstider
Alla beställningar skickas med DHL eller Posten och våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post ([email protected]) eller telefon (070-5957713).
Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende
på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Betalning
Kortbetalning - Visa/Mastercard – 0 kr (SveaWebPay)
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder oss av SveaWebPay Checkout och använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard.
Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.
Faktura, delbetalning, konto (SveaWebPay)
Vi samarbetar med SveaWebPay för betalning via faktura, delbetalning, konto. Pappersfaktura skickas separat per post.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.
Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.
Ångerrätt
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.
Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.
Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.
Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.
Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.
Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till e-post ([email protected]) eller telefon (070-5957713).
Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedal och anvisningar till dig.
Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt.
Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Bytesvillkor
Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande:
Du står själv för returfrakten tillbaka till oss.
Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig.
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post ([email protected]) eller telefon (070-5957713) innan du skickar dina varor!
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.
För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.
GDPR
GDPR, General Data Protection Regulation.
Best Shopping Stockholm HB hanterar personuppgifter om våra kunder.
I det följande beskrivs vilka uppgifter och hur de används.
Kontaktuppgifter vid frågor:
Epost: [email protected]
Personuppgifter som vi sparar
Vid köp i webbutiken sparas följande:
• Namn
• Adress
• Telefonnummer
• E-postadress
• Orderhistorik
• IP-adress
Ovanstående uppgifter hanteras också vid beställningar via epost, telefon och liknande.
Vid fakturering och bokföring hanteras också, utöver ovanstående:
• faktureringshistorik
Vid intresseanmälan i webbutiken sparas följande:
• E-postadress
Vi sparar e-post-kommunikation med supportärenden och frågor.
Varför behandlar vi dina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna:
• Tillhandahålla varor och fullgöra våra förpliktelser gentemot dig i samband med köp.
• Hjälpa dig som kund vid supportkontakter
• Fullgöra åtaganden i samband med hantering av garanti- reklamations- och returärenden
• Följa gällande lagstiftning
Rättslig grund för insamling av personuppgifter
Fullgörande av köpeavtal. Hanteringen av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden vid köp.
Berättigat intresse. Vi vill tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera produktuppdateringar och kundserviceärenden.
Lagring av och tillgång till personuppgifter
Vi lagrar de uppgifter vi samlat under så lång tid som krävs för att vi ska kunna fullfölja våra åtagande gentemot dig avseende de ändamål som de samlades in för.
Personuppgifter hålls strikt konfidentiellt.
Grundläggande adressuppgifter kan överföras till tredje part i samband med transport av dina varor.